Overslaan en naar de inhoud gaan

You can translate this website using Google Translate. Select your language. Your data will be sent to Google.

This is an automated translation. We are not responsible for the quality of the translation.

Close
InwonersBlogBLOG: “Je komt hier voor vaccinaties én voor kennis”

BLOG: “Je komt hier voor vaccinaties én voor kennis” 

Kelsey van Ham is verantwoordelijk voor het relatiebeheer van team reizigersadvisering, vaccinaties op maat en beroepsgroepen. Zij startte ooit bij de GGD als procesondersteuner. Niet meteen het eerste waar je aan denkt bij iemand die International Leisure management heeft gestudeerd. “Nee, dat klopt.” lacht Kelsey. “Na mijn stage was het net een periode waarin het niet meeviel om in mijn vakgebied een baan te vinden. En toen kwam ook nog corona. Ik solliciteerde bij de GGD omdat ik gewoon een leuke echte-grote-mensen-baan wilde. Het idee was om dat tijdelijk te doen en dan verder te solliciteren. Maar ik ben blijven plakken en werk hier nog steeds met veel plezier”.  

Je krijgt hier de kans om te groeien 

Dat komt vooral door het team, de mensen en de extra taken en uitdaging die in de loop der jaren aan haar functie zijn toegevoegd. Kelsey: “Mijn managers hadden al snel in de gaten dat ik steeds meer extra taken deed, goed kon organiseren, goed kon babbelen en blij werd van creatieve dingen doen. Ik kreeg er daardoor steeds meer verantwoordelijkheden bij. Dat moest natuurlijk een keer goed worden vastgelegd, dus toen ik terugkwam van mijn eerste zwangerschapsverlof had ik ineens een hele nieuwe functie.” 

Monitoren en inventariseren  

“Wat ik dan allemaal doe?” Kelsey begint aan een opsomming: “Ik doe vooral het contact naar buiten toe, dus met de leveranciers, farmaceuten en met name ook met onze debiteuren. Wij zijn verantwoordelijk voor het ontzorgen van de bedrijven die beroeps-vaccinaties van ons afnemen. Wij regelen het hele proces van informatiefolders, uitnodigingsbrieven, online afspraken tot de facturatie achteraf. En eigenlijk moet je overal ogen en oren hebben. Als de media aandacht besteden aan een specifieke vaccinatie, dan ontstaat er zomaar een run op. Dan ga ik bellen, monitor ik het aantal aangevraagde consulten, houd de voorraad in de gaten, stel ik bij en zorg ik voor de juiste communicatie en verwachtingen.” Haar job wordt nooit saai. Zo kan ineens een protocol veranderen en moet er een bepaalde groep in de bedrijvensector opnieuw worden gevaccineerd. “Dan gaan we brieven verzenden, nabellen en zorgen we dat we iedereen op het juiste moment bereiken.” 

Twee werelden 

De meeste van Kelsey’s collega’s zijn verpleegkundigen. “Die doen iets heel anders dan ik. Zij zitten in de spreekkamer en ik vooral achter mijn computer. Wat ik doe is natuurlijk buiten hun comfortzone. Verpleegkundigen richten zich op het voorlichten en vaccineren en zorgen dat iemand met een goed en veilig gevoel op reis kan gaan. Ik richt me op alles achter de schermen wat daarvoor nodig is. Denk aan de vormgeving en zorgen dat alles in kannen en kruiken is voor de contactpersoon van onze beroepsgroepen om zijn medewerker onze kant op te sturen. 

Mooi team 

En het mooie is dat deze twee werelden steeds heel mooi samen komen. “Het team is echt een leuk team, we hebben lol en de tijd vliegt voorbij. Dat vind ik vooral ook zo leuk tijdens teamdagen. Dan wordt iedereen ineens heel fanatiek en creatief en komen juist de wat stillere collega’s met de mooiste dingen. En als je elkaar één op één spreekt is er ook ruimte voor persoonlijke verhalen. Zo zat ik ooit eens met een collega samen in de auto te huilen om haar levensverhaal. Zo zit ons team ook in elkaar.” 

Een afspraak maken 

Vraag is er altijd genoeg. “We kijken steeds of we het aantal afspraakplekken kunnen uitbreiden. Het rooster staat altijd twee maanden van tevoren open. Daarnaast hebben we ook vaste dagen die het hele jaar al volgepland kunnen worden. En dan kijken we ook nog wekelijks of we ergens toch nog een extra kamer kunnen vullen voor extra spreekuren. Het loont dus altijd de moeite om regelmatig te bekijken of je nog terecht kan. Kun je vandaag even geen plekje vinden, dan kan dat er morgen wel zijn.” 

Net even dat extra 

“Je komt hier voor vaccinaties én voor kennis. Dus niet binnenlopen, de spuit erin en meteen weer weg. We geven voorlichting over de reisgebieden en wat mensen daar kunnen tegenkomen. Denk aan: hoe ga je om met hoogteziekten, wat doe je als je vervuild water of voedsel hebt binnen gekregen. En we bieden hier ook middelen aan die hierbij kunnen helpen. Speciale reisklamboes die voldoen aan de allerhoogste kwaliteitseisen, DEET, loperamide et cetera. En heel belangrijk: we kijken naar de persoon. Niet iedereen gaat om een leuke reden op reis. Zo kun je in de spreekkamer ook te maken krijgen met iemand die heel verdrietig is. Daar hebben we dan aandacht voor. Juist dan is het nog belangrijker dat je ondersteunt om de reis in elk geval op gezondheidsgebied zo goed mogelijk te laten verlopen.”

********

Afspraak maken?

Ga naar:

 

Deel het artikel
  • Reacties (0)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Het laatste nieuws

Jongeren zoeken balans tussen schermtijd en welzijn

Onderzoek
GGD Hart voor Brabant deed onderzoek naar hoe jongeren hun telefoongebruik en mentale gezondheid ervaren.
Meisje kijkt op smartphone

26 augustus 2025: eerste uitnodigingen voor najaarsronde coronaprik

Corona
Vanaf 26 augustus ontvangen de eerste Brabanders weer een uitnodiging voor de coronaprik. Het RIVM stuurt de ui...

12 augustus 2025: Nationaal Hitteplan actief

Milieu en veiligheid
Vanaf dinsdag 12 augustus wordt het in heel Nederland tropisch warm: tot 35 graden in het zuiden en oosten. Het...