Overslaan en naar de inhoud gaan

You can translate this website using Google Translate. Select your language. Your data will be sent to Google.

This is an automated translation. We are not responsible for the quality of the translation.

Close
InwonersNieuwsOnderzoekStart Corona Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen 2022

Start Corona Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen 2022:

Mogen wij jouw Pandemening?

Vanaf 21 april vragen alle GGD’en jongvolwassenen in de leeftijd van 16 tot 25 jaar hoe het met hen gaat. Via een social media campagne nodigen we hen uit om een vragenlijst in te vullen. Met deze gezondheidsmonitor willen we inzicht krijgen in de gezondheid en het welzijn van jongvolwassenen na de coronacrisis. Om ook de jongvolwassenen in het werkgebied van GGD Hart voor Brabant goed in beeld te krijgen, is het belangrijk dat er voldoende deelnemers zijn. Daarom vraagt ook GGD Hart voor Brabant: ‘mogen wij jouw Pandemening’?

De sociaal emotionele gevolgen van het coronavirus in beeld krijgen

Het coronavirus beheerste de afgelopen twee jaar onze samenleving. De coronacrisis heeft veel invloed gehad op het leven van jongvolwassenen. Om deze gevolgen beter in beeld te krijgen, gaf het ministerie van VWS alle GGD’en de opdracht om onderzoek te doen naar de gezondheid en het welzijn van deze doelgroep. Dit onderzoek doen de GGD’en gezamenlijk via de Corona Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen. Van 21 april tot en met half juli 2022 nodigen we jongvolwassenen uit een vragenlijst in te vullen over thema’s als lichamelijke en mentale gezondheid, leefstijl, middelengebruik, weerbaarheid, eenzaamheid en de gevolgen van corona. De resultaten van het onderzoek helpen beleidsmakers bij het opstellen van gezondheidsbeleid. Deelname van zoveel mogelijk jongvolwassenen is heel belangrijk om ook op lokaal, gemeentelijk niveau te weten hoe et met deze doelgroep gaat.

Social media campagne met hulp van Rijk Hofman

De GGD’en worden bij dit onderzoek landelijk ondersteunt door een extern communicatiebureau. Via verschillende social media kanalen zoals Instagram, Facebook, Snapchat en TikTok proberen GGD’en jongvolwassenen te enthousiasmeren om mee te doen. Jongvolwassenen kunnen bij de wervingscampagne ook Rijk Hofman tegenkomen die hen aanmoedigt om hun ervaringen met de GGD te delen. Daarnaast wordt de Corona Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen ook offline gepromoot, bijvoorbeeld in de kantine van (sport)verenigingen op scholen en in winkels.

Meer informatie?

Heb je een vraag over de Corona Gezondheidsmonitor Jongvolwassen?

 

Het laatste nieuws

Meer longontsteking bij geitenbedrijven, blijkt opnieuw uit onderzoek

Milieu en veiligheid
Mensen die binnen twee kilometer van een geitenbedrijf wonen, hebben meer kans op een longontsteking. Hoe klein...

Aandacht voor de mentale gezondheid van jongvolwassenen blijft nodig

Onderzoek
Jongvolwassenen ervaren stress, prestatiedruk en zorgen over maatschappelijke thema’s, maar zijn toch overwegen...

Babyvoeding en bestrijdingsmiddelen

Mijn kind
Maandag 13 januari zond het tv-programma Keuringsdienst van Waarde een aflevering uit over babyvoeding. Hierin ...