GGD Hart voor Brabant
Geplaatst op: 09-12-2019 om 16:18 uur
Laatst gewijzigd op: 11-12-2019 om 16:28 uur

Voorlichtingscampagne: ‘Run Dirty, Stay Healthy’

In 2019 ontwikkelde Team Infectieziekten samen met reclamebureau De Code een voorlichtingscampagne voor deelnemers van survival-, modder- en obstakelruns. Met de slogan ‘Run Dirty, Stay Healthy!’ proberen we als GGD deelnemers van de runs positief aan te moedigen én slimme tips te geven. We vinden het heel mooi dat zoveel mensen deze sportieve uitdaging aangaan, maar er zijn ook gezondheidsrisico’s aan verbonden. Het risico op besmetting is klein, maar af en toe is het wel raak!

De campagne 'Run Dirty - Stay Healty' staat in het teken van wat de deelnemer zelf kan doen om deze risico’s zo klein mogelijk te houden: #monddicht #goedafspoelen #drinkwater.

In de tweede helft van 2019 bezocht ons team infectiebestrijding 4 runs mét promotiemateriaal. Tijdens deze run werden 462 deelnemers bevraagd. 60% van de bevraagde deelnemers zag de voorlichting door de GGD. Van de verschillende momenten dat de deelnemers onze boodschap kon tegenkomen waren de borden op het terrein de meest in het oog springend.

Foto van voorlichtingsmaterialen GGD bij obstakel run Foto van voorlichtingsmateriaal Run Dirty campagne bij douches mudrun

Goede reden om ook in het komende jaar de positieve samenwerking met de organisatoren te blijven opzoeken.

De factsheet en het logo van de campagne zijn te vinden op onze website: ggdhvb.nl/rundirty