GGD Hart voor Brabant
Geplaatst op: 17-12-2018 om 08:00 uur
Laatst gewijzigd op: 17-12-2018 om 15:22 uur

Geniet!

De feestdagen zijn misschien niet het beste moment om het te hebben over een gezonde lifestyle. Ook wij als GGD’ers genieten in december extra van lekker eten en drinken. Het hoort er ook wel een beetje bij. 

Om de feestdagen toch gezellig te houden, heeft het voedingscentrum enkele heerlijke gezonde menu's op een rijtje gezet. Benieuwd naar de andere recepten? Bekijk dan ook de andere kerstmenu's van het Voedingscentrum

Naan taart met pompoen en paddenstoelen van het Voedingscentrum. Bekijk het recept

Spaghetti met walnotensaus van het Voedingscentrum Bekijk het recept

Decemberkilo’s? Ga ze tegen met deze tips

Het maakt eigenlijk niet uit hoe goed je oplet, met alle gezellige feesten is december sowieso niet de gezondste maand van het jaar. Maar met een paar eenvoudige tips zorg je ervoor dat je in januari toch gewoon fit het nieuwe jaar begint.

  1. Geniet op de feestdagen van het lekkere eten, probeer op de niet-feestdagen dan ook eens minder te snoepen en te snacken. Of kook op derde kerstdag een gezonde vega-maaltijd!
  2. Heb je ’s avonds een etentje met familie of vrienden? Compenseer dan overdag met een salade. ’s Middags te veel op het werk genomen? Kies dan ’s avonds voor een light recept.
  3. Zet naast de wijn ook een karaf water op tafel. Zo heb je een gezellig avond zonder dat je die ochtend met spijt wakker wordt.
  4. December is dé maand van het jaar om extra te bewegen. Maak een boswandeling, ga naar de ijsbaan of skihal, of verband wat extra calorieën met uitwaaien op het strand.

Hoe houd jij je goede voornemens vol?

Gezond het nieuwe jaar starten. Dat is voor veel mensen ieder jaar weer een uitdaging. Hou je het dit jaar wel vol? Wij hebben 3 tips voor je op een rij gezet:

  1. Maak hele kleine stappen.
    De meeste goede voornemens stranden omdat ze gewoon te ingrijpend zijn. Sport jij nooit? Kies er dan niet gelijk voor om 3 dagen in de week in de sportschool te staan. Zeg tegen jezelf ‘dit jaar ga ik sporten’ en begin gewoon met 1 dag in de week. Als je het leuk vind, ga je vanzelf meer sporten.
  2. Houd het realistisch
    Wil jij dit jaar 100 kilo afvallen? Of wil jij de Tilburg Ten Miles uitlopen maar heb je nog nooit een sportschoen aangeraakt? Grote kans dat het niet lukt en je gedemotiveerd op de bank eindigt. Door redelijke doelen te hebben geniet je meer van je successen.
  3. Vertel het ook aan anderen
    Niets zo vervelend dan zeggen dat je je doelen niet hebt gehaald. Gebruik je vrienden of je partner daarom als stok achter de deur.
    Uiteindelijk is het echt wel mogelijk om op een gezonde en frisse manier aan het nieuwe jaar te beginnen.

GENIET!

Van het leven en de mooie momenten met elkaar.
We wensen je fijne feestdagen en een gezond 2019!

Nieuwjaarswens GGD 2018